lørdag den 28. januar 2012

Anden egen fødselsdagskage :)

Så blev det tid til den helt store omgang familie til fødselsdag :) vi var 15 mennesker i min lille lejlighed, men det gik! Rigtig godt faktisk... så det var skønt. Jeg har heldigvis en del siddeplads og bordplads, lejlighedens størrelse til trods. De kom til "eftermiddagskaffe", som hos os involverer både boller, rugbrød og en kage... KAGE! :D og så kaffe, the og kakao(jeg laver den på hasselnøddemælk) med flødeskum(soya eller ris).

Jeg bagte kanelsnegle (kunne ikke modstå), min mormor bagte boller (hun har en ovn der er en HEL del større end min :/ snyyyyyd..!), jeg lavede oliventapenader, og snittede en farlig masse grønt og havde købt en masse lækkert vegansk pålæg :) det var heldigvis en succes, selvom jeg havde mine forbehold, eftersom jeg har et par meget madglade, kødelskende onkler, så jeg var klar til at tage imod skeptiske kommentarer og drillerier, men jeg slap rimelig godt fra det... kun en enkelt kommentar kom der og alle andre roste maden, så det var skønt! Så kom det til kagen. Jeg vidste at hele familien ville kunne lide banankage med chokoladesmørcreme, så selvom jeg lavede det samme i sidste weekend, syntes jeg det var det bedste bud, eftersom både børn og voksne i en større forsamling skulle være med. :)

Jeg havde ikke lyst til at dække kagen til med fondant, så jeg brugte min sprøjtepose og lidt forskellige tipper og en let hånd. Her er hvad fik kreeret...




Alle var imponerede over kagen, både udseende og smag blev positivt omtalt.
Halvdelen af en KÆMPE portion kanelsnegle blev fortærret, hele kage forsvandt, plus kakao'en røg hurtigt, selvom den ikke var lavet på komælk, som folk er vant til, så samlet set er jeg rigtig godt tilfreds med dagens udfald. Alle følte sig hjemme, hyggede sig og var godt tilpas. Masser af grin og snak og gode gaver til mig! ;D Hvor er det skønt med sådan en masse dejlige mennesker i sit liv <3

2 kommentarer:

  1. Den ser bare for lækker ud den der kage, er det mon muligt at få en opskrift??

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er der jo mere end en i spil.. og generelt deler jeg ikke ud til masserne, men hvis du sendte en mail kunne jeg måske være til at tale med :)

      Hvilken opskrift er du interesseret i?

      Slet